Verandering begint in Veenendaal

Aan alle inwoners van Veenendaal,

Op 21 maart zijn er verkiezingen voor de gemeenteraad. Het moment waarop de inwoners bepalen waar het de komende vier jaar naar toe moet. GroenLinks wil dat Veenendaal de komende jaren de volgende stap zet, naar een groen Veenendaal, een zorgzaam Veenendaal, een rechtvaardig Veenendaal en een bruisend Veenendaal.

Er zijn in de afgelopen jaren al veel dingen verbeterd. Er is afgesproken dat Veenendaal in 2035 energieneutraal is, er is meer aandacht gekomen voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven en er wordt nu eindelijk goed gekeken of dat wat de gemeente doet om mensen weer aan het werk te krijgen, wel zo effectief is. Dit en meer heeft GroenLinks in de afgelopen jaren in Veenendaal bereikt.

GroenLinks wil een betrokken samenleving  waarin iedereen erop vooruitgaat. Veel mensen krijgen nu niet de waardering die ze verdienen. Het kan wel: voor iedereen een fijne woning, betaalbare zorg, een goed inkomen en een schone leefomgeving.

Wat we nu doen of laten, raakt direct de toekomst van  onze kinderen.  We kiezen voor groene en schone gemeenten: we zorgen voor schone lucht en stimuleren duurzame energie. GroenLinks kiest ervoor klimaatverandering hard en snel aan te pakken.

We kiezen voor goede en betaalbare zorg voor jong en oud. Ziek zijn is al erg genoeg: het mag er niet toe leiden dat je ook nog eens in financiële problemen raakt. Zorg draait om het beter maken van mensen, niet om het maken van winst.

Het gat tussen arm en rijk wordt groter.  De regering verhoogt de BTW en verlaagt de dividendbelasting. Dat is oneerlijk en kan anders. De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen: in Nederland en in Veenendaal.
Een aangenaam leven bestaat niet alleen uit wonen, werken en winkelen. Het gaat ook om de aanwezigheid van voldoende voorzieningen: sport, cultuur, onderwijs, recreatie. GroenLinks wil een meer bruisend Veenendaal, met meer evenementen en ontspanningsmogelijkheden.

Daarom wil ik u vragen om op 21 maart uw stem aan GroenLinks te geven, samen kunnen we de volgende stap maken naar Veenendaal 2.0

Kees Oskam
Lijsttrekker GroenLinks Veenendaal