Met uitzondering van GroenLinks stemden alle partijen in met de nieuwe parkeernormen voor Veenendaal. Deze houden in dat globaal per huishouden i.p.v. 1,4 parkeerplaats nu 1,8 parkeerplaats bij ieder huis gerealiseerd wordt.
De redenering van het college is, er zijn meer auto’s per gezin, dus is er ook meer parkeerruimte nodig. Natuurlijk die vraag is er. Maar wordt diezelfde vraag ook gesteld met betrekking tot groen of speelruimte in de straat? Als je mensen zou vragen of ze meer groen in hun straat willen zouden ze ook ja zeggen, maar die vraag is klaarblijkelijk niet opportuun. Kortom de macht van de auto is nog steeds enorm. De enige toezegging die GroenLinks kreeg, is dat er meer plaatsen beschikbaar komen voor deelauto’s, zoals van Wheels4all of Green Wheels. Het concept van een deelauto voor meerdere huishoudens betekent daadwerkelijk wat voor een duurzame samenleving, zonder dat afbreuk wordt gedaan aan de mobiliteitsbehoefte van de moderne mens. Vooralsnog een druppel op de gloeiende plaat, maar veel druppels doven ook een uitbrekend vuur.