In december heeft GroenLinks Veenendaal via haar website een peiling gehouden over het fietsen in de Hoofdstraat. De vraag daarbij was of na de reconstructie in 2010 fietsen in deze straat mogelijk moet blijven. Op de peiling werd massaal gereageerd. Veruit de meeste mensen die reageerden zijn voorstander van het open houden van deze winkelstraat voor de fietser.

Ook werd duidelijk dat de voorstanders van het open houden het logisch vinden dat op de  vrijdagavond en zaterdag de Hoofdstraat voor fietsers verboden terrein blijft. Het is dan te druk met wandelaars.

De gemeenteraadsfractie van GroenLinks zal dit jaar bij de discussie over het fietsregime in ons centrum het standpunt innemen dat fietsers tot aan de winkels moeten kunnen komen. En dan wel fietsend. Daarnaast moeten er (gratis) bewaakte fietsenstallingen komen en door het hele centrum degelijke fietsrekken waar de fiets aan vast gebonden kan worden.

GroenLinks vindt dat Veenendaal de fietser die de auto laat staan ruim baan moet geven.
Op de fiets vervuil je immers niets!