Toen het college van VVD, PvdA, Lokaal Veenendaal en CDA in 2006 aantrad, werd er een aantal beloften gedaan aan de kiezers. Wat is er van terecht gekomen?

Het nieuwe college zou prioriteit geven aan:

• de verplaatsing van de hoogspanningslijn
  • de realisatie van een discotheek
  • meer woningen voor jongeren
  • politici de wijken in

In haar eigen tussentijdse evaluatie concludeert het college - zonder schroom - dat zij hieraan voldaan heeft of op zijn minst op de goede weg is. Het is maar door welke bril je het bekijkt... GroenLinks concludeert dat de wachtlijst voor jongeren die op een betaalbare woning wachten nog nooit zo lang is geweest als anno 2008. En de hoogspanningslijn geeft vele Veenendalers nog dagelijks kopzorgen. Als het het college menens is, maken zij er nu eens echt werk van. En een discotheek in de stad, of politici in de wijken, heeft u ze gezien?

Wat is wel gebeurd, maar was niet beloofd?

Bij een evaluatie hoor je je niet op de borst te kloppen, maar ook kritisch naar je eigen functioneren te kijken. Maar geen woord over wat er misging. De zwembadaffaire of de kostenoverschrijdingen bij het nieuwe gemeentehuis?  De sloop van monumentale panden als ViIlla Repos of de plannen om het Dragonderpark, het Salamanderbos en het Binnenveld te gaan bebouwen, daar lezen we niets over.

Wat vindt u ervan? Kom langs op ons spreekuur.

U kunt beoordelen of het goed gaat in Veenendaal of wat er beter moet. Laat het de fractie van GroenLinks weten. Iedere donderdagavond voorafgaand aan de zogeheten commissierondes, zijn wij om 19 uur in het gemeentehuis om uw mening te horen. Op de gemeentepagina en op www.veenendaal.nl kunt u lezen wat er in de commissies behandeld gaat worden. Met uw inbreng kunnen we Veenendaal een stukje mooier en beter maken.