Nieuws gefilterd op Fractie

Door met DEVO

DEVO, Duurzame Energie Veenendaal Oost, wil uitbreiden. Omdat de gemeente Veenendaal aandeelhouder is van DEVO, en ook nog eens garant staat voor een flinke lening, moet de gemeenteraad van Veenendaal zich daarover uitspreken. Hoewel het financiele risico voor de gemeente licht toeneemt is GroenLinks van mening dat de duurzaamheid hier de doorslag moet geven, en is dus voor verdere investeringen door DEVO.

Tijd om te stoppen met cameratoezicht

Beveiligingscamera's

Sinds 2009 hangt er een tiental beveiligingscamera's in het centrum van Veenendaal. Nu moet er opnieuw €50.000 worden geïnvesteerd om te zorgen dat  beelden van deze camera's van voldoende kwaliteit zijn om live mee te kijken of daders na afloop op te sporen.

Maar waarom zouden we?

Veenendaal als ICT stad kan ambitieuzer en Smarter

De Rekenkamercommissie heeft een onderzoek gedaan naar de manier waarop de gemeente Veenendaal zich Profileert als ICT centrum van de regio. Daar bleek nogal wat aan aan te scherpen. Doelstellingen zijn vrijblijvend en monitoring blijft achterwege. Als Veenendaal het ICT centrum van de regio wil zijn, moet de gemeente de regie naar zich toe trekken.

Meneer Trump

Meneer Trump,

Dit is een boodschap van de gemeente Veenendaal, een plaats in Nederland, u weet wel, die van 'Netherlands second'.  Welkom bij de introductie over de plaats, u zult het fantastisch vinden. Veenendaal is trouwens een stad. Dat is een alternatief feit.

Oprichting nieuwe streekomroep kan door na amendement GroenLinks

De lokale omroep voor Veenendaal, Renswoude, Scherpenzeel en omstreken is in financieel zwaar weer beland. Ondermeer omdat Veenendaal tot nu toe geen financiele bijdrage leverde. Nu ligt er een plan om de beide beheerstichtingen te fuseren, de schulden te saneren en tot een breedgedragen streekomroep te komen. De plannen waren hoopgevend, maar de raad twijfelde. Een amendement van GroenLinks om een extra meetmoment in te bouwen voordat het tweede deel van de subsidie werd uitgekeerd wist de meeste partijen over de streep te trekken.