Kees Oskam (41) is door de leden van GroenLinks unaniem gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Op plek 2 is de twintigjarige Tijs van der Weele gekozen.

Op 21 maart 2018 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. GroenLinks Veenendaal is afgelopen maanden fors gegroeid. De kandidatenlijst telt 25 namen, waaronder leraren, mantelzorgers en diverse ondernemers.  Kees Oskam is evenals in 2014 lijsttrekker van de partij. Oskam werkt in het dagelijks leven bij Zorggroep Charim en is actief in de wereld van duurzaamheid en milieu. Hij heeft politicologie gestudeerd en is gepokt en gemazeld in het politieke werk. Hij heeft afgelopen raadsperiode ondermeer met succes gestreden voor vergroening van de bestemmingsplannen in Veenendaal.

Op plek 2 gaat de jonge Tijs van der Weele een opvallende verschijning worden in de gemeenteraad. Niet alleen vanwege zijn leeftijd - 20 jaar - en zijn lengte –  2 meter –, maar ook door zijn energie, humor en sociale hart zal hij een verfrissend verschijning zijn in de gemeenteraad van Veenendaal. Tijs studeert HBO verpleegkunde en is lid van de jongerenraad in Veenendaal.

Lijstduwer is Piet de Vrije, oud-directeur/bestuurder van Patrimonium woonservice en tot 2016 bestuurder van o.a. Stichting Vastgoedmonitor Regio Food Valley en Stichting Promotie Veenendaal.

GroenLinks Veenendaal staat voor een groene, sociale, tolerante en leefbare stad, waarbij niet alleen aandacht is voor het centrum, maar vooral ook voor de wijken en buurten.